人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Good things in Vancouver

chilco.exblog.jp
ブログトップ
2005年 07月 22日

Mountain Biking @ Sun Peaks

Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_453091.gifサン・ピークスにマウンテンバイクをしに行きました。サン・ピークスまでは車で約5時間程。

We went mountain biking at Sun Peaks. We drove about 5 hours to get there.


Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5354567.jpgサン・ピークスから15分程の距離にあるへフレー湖リゾートでキャンプをしました。湖の隣だったので、カモさんがたくさんいました。その内の2羽はチビカモちゃんで、めちゃかわいかったです。写真撮りまくり。

We camped at Heffley Lake Resort which was 15 minutes away from Sun Peaks. We were just next to the lake and there were many ducks. Two of them were ducklings and they were very cute. I took many photos of them.


Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5424914.jpg



Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5452754.jpg翌日、マウンテンバイクをしました。バイクとプロテクターをレンタルし、サン・ピークスの頂上へ。最初は初心者コースに挑戦しました。「なんや~、余裕のよっちゃんや~ん」と思っていたのはつかの間、道が険しくなってくるではありませんか。標識を見ると「難しいコース」。ぎょえ~。私とハニーはいつの間にか道を間違っていました。その道はもっと難しくなって、バイクを降りて下ることに。リフトはその道のちょうど上にあったので、リフトに乗ってる人達は、恐る恐るバイクを動かしている私を見ていました。超ダサッ!やっとこさ、山の麓に降りて、今度は違う初心者コースに挑戦しようと、また頂上に上りました。不幸なことに、その道はとても長い上り坂でした(←写真)。さらに、その道には私たち以外、人っこ一人おりません。熊に出会うのは怖いし、蚊は群がってくるし、気分は超ブルー(ToT)。この怖い道を通り抜けて、綺麗な景色が見える所に出てこれました。神様ありがとう(←桑原和男風に)。


Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5482397.jpgWe went mountain biking next day. We rented bikes and protectors. We got to the top of Sun Peaks and tried beginner’s course. I thought, “It’s easy peasy Japanesey!”. In a short while, the road was getting more and more difficult. I found a sign which showed we were on a “DIFFICULT COURSE”. Doh! Somehow, my honey and I got the wrong road by mistake. The road became very difficult and I had to get off my bike. There was a lift just over the biking road and people on the lift were watching me moving my bike cautiously. Super non-cool! We managed to get to the bottom and we got to the top again to try out different beginner's road. Unfortunately, the road was very long and uphill(↑photo). And, there was absolutely nobody on the road apart from us. I was feeling blue (ToT); scared of encountering bears and annoyed with so many mosquitoes. We finally got out of the scary road and found a nice view. Thank God!


Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5574096.jpg昼食を食べるために山を降りましたが、ごはんは超マズ~(ビールが何よりの救い)。昼食後、もう一回だけマウンテンバイクをして、キャンプ場へ戻りました。翌日、バンクーバーに帰りました。またまたハードコアな週末でしたとさ~。へとへとっス。

We got to the bottom to have lunch and the lunch was super bad (but the beer saved us). After lunch, we did the last run and went back to our camp. We headed to Vancouver next day. It was another hardcore weekend. We were so knackered.


Mountain Biking @ Sun Peaks_b0059607_5511178.jpg


by chilco | 2005-07-22 06:00 | Vancouver


<< FUSE @ Vancouve...      Break... >>


以前の記事
最新のトラックバック
ライフログ
検索
フォロー中のブログ
その他のジャンル
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧